www.glogoczow.pl
Najlepsze Strony Głogoczowa

Ferie 4D (Duża Dawka Dobrych Dni)

zamknij

Warsztaty plastyczne

Organizatorzy "Ferii 4D" zapraszają w środę, 2 lutego do udziału w warsztatach plastycznych "Czary mary z modeliny".

Zajęcia odbywać się będą w Zespole Placówek Oświatowych w godzinach 11:45 - 13:45.

Wstęp wolny
Dzieci poniżej 7 roku życia mogą brać udział w zajęciach po uzgodnieniu z organizatorami.

17.01.2011

Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Głogoczowa i Dom Kultury w Głogoczowie, wzorem ubiegłych lat, przygotowuje ofertę dla dzieci i młodzieży na okres ferii zimowych.

Tegoroczne zajęcia upływać będą pod hasłem Ferie 4D czyli Duża Dawka Dobrych Dni.

W programie "Ferie 4D" zaplanowane są zajęcia stacjonarne - zabawy świetlicowe, zajęcia plastyczne z modeliną, turniej szachowy oraz wycieczki do kina na seans 4D, do teatru i do Kopalni Soli w Wieliczce (wydarzenie wybrane w głosowaniu internetowym). Niestety, ze względu na zmniejszenie dotacji przyznanej przez Urząd Miasta i Gminy Myślenice wycieczka do obserwatorium astronomicznego i na kulig nie będzie mogła być zrealizowana.

Tegoroczną nowością w przygotowaniach do akcji "Ferie 4D" było pozostawienie wyboru jednego z celów wyjazdu samym uczestnikom. Na stronie głównej www.glogoczow.pl umieszczona została sonda w której można było zagłosować za wyjazdem do Kopalni Soli w Wieliczce bądź do teatru na przedstawienie: "Smakołyki Ciotki Klotki".
W ankiecie tej, 2/3 głosów oddano na wyjazd do Wieliczki, jednak ze względu na kilkanaście głosów które oddano na wyjazd do teatru, organizatorzy podjęli starania by zorganizować obie wycieczki.

Życzymy miłej zabawy

w Głogoczowie
&
Rada Rodziców przy ZPO

Wiadomości związane z projektem "Ferie 4D"

BO MY MOŻEMY WSZYSTKO! Czyli FERIE 4D w Głogoczowie

Hasło głogoczowskiego zastępu Myślenickiej Drużyny Harcerskiej "Zośka" jest najlepszym podsumowaniem zakończonych właśnie ferii zimowych, realizowanych już po raz czwarty przez Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Głogoczowa.

W zorganizowanych zajęciach wzięło udział 79 dzieci ze szkoły podstawowej oraz zerówki. Jak zwykle największą popularnością cieszyły się wycieczki, które udało nam się zorganizować aż trzy: do Cinema Parku, do Kopalni Soli w Wieliczce oraz na Festiwal Teatrów w NCK, który połączyliśmy z wizytą w najmniejszej fabryce cukierków "CIUCIU". Nie zabrakło również zajęć na miejscu: samodzielnie wykonanymi "małymi cudeńkami z modeliny" dzieci obdarowały swoich najbliższych a Druhna Justyna zabrała zastępy "Słoni" i "Lwów" w niesamowitą wyprawę dookoła świata. Tradycyjnie, na sam koniec ferii odbył się Zimowy Turniej Szachowy.

Kolejny raz udowodniliśmy, że na wsi nie trzeba się nudzić, a dzieci, które spędzają ferie w domu, mogą uczestniczyć w atrakcyjnych zajęciach. Dzięki zaangażowaniu wolontariuszy SWIG-u, współpracy z Wiejskim Domem Kultury oraz Młodzieżową Drużyną Harcerską Zośka, proponowane zajęcia są ciekawe a wycieczki atrakcyjne. Pomimo zmniejszonej kwoty dotacji z UMiG liczba uczestników zajęć feryjnych nie maleje.

O tym, jak spędziliśmy wolny czas można szerzej poczytać na stronie http://glogoczow.pl/strona.php?tytul=Ferie_4D

Projekt dofinansowany kwotą 3000 PLN przez UMiG Myślenice wsparli również: Cinema City Bonarka - fundując bilety na seans i ZPO w Głogoczowie - udostępniając szkolne sale na zajęcia stacjonarne.

Wolontariat członków Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Głogoczowa nagrodzony został uśmiechem i samymi pozytywnymi opiniami od dzieci i ich rodziców. Dla tych uśmiechów warto oddać trochę z siebie: BO RAZEM NAPRAWDĘ MOŻEMY WSZYSTKO!

11.02.2011, Małgorzata Jończyk

Ferie 4D w opiniach uczestników

Dzień dobry!!

Nazywam się Artur Leśniak i pochodzę z Krakowa. W Głogoczowie mam dom, w którym przebywam w weekendy i wakacje. Na ferie na wsi namówiła mnie kuzynka, Weronika Pałka. Byłem już na dwóch wycieczkach, ale wybieram się na trzecią, do teatru.
Jestem bardzo zadowolony z atrakcji. W kinie nabrałem nowych wiadomości o religii. Podobały mi się efekty ruchowe i świetlne. W kopalni soli przeżyłem świetną zabawę i posłuchałem ciekawych legend (frytki były pyszne). Mam nadzieję, że kolejna wycieczka będzie równie ciekawa.

Z wyrazami szacunku
Artur Leśniak

31.01br. odbyła się wycieczka do kina Cinema Park. Byliśmy na filmie pt. Na ścieżkach wiary. Były różne sale np: sala ruchu,interakcji,3D. W każdej sali były inne krótkie filmiki. Mi najbardziej podobała się sala ruchu,3D i interakcji.

W Wieliczce było bardzo ciekawie. Mieliśmy bardzo miłego przewodnika. Chyba najbardziej podobały mi się spotkania ze skarbnikiem oraz konkursy i zabawy. Mam nadzieję że w następne ferie będą też fajne wycieczki.

pozdrawiam
Weronika kl.4b

Moim zdanie ferie4d są superowe. Jest bardzo fajna atmosfera. Organizatorki bawią się razem z nami. A zajęcia z Druhną Justyną były ekstra, mogłem zwiedzić cały świat i do tego tańczyć!!!!!  Jestem zachwycony zajęciami. Jest mi tylko szkoda, że moje zdrowie nie pozwoliło mi jechać do Wieliczki.

Wielkie podziękowania dla całego grona co organizuje te ferie bo bez nich nic bym nie zobaczył a tak to fajnie spędzam wolny czas. Bardzo dziękuje za wasz poświęcony dla nas czas.

Pozdrawiam Wojtek B

Byłem bardzo zadowolony z wycieczki do Wieliczki. W kopalni soli najbardziej podobał mi się Skarbnik, taki pan o dużym poczuciu humoru. Ciekawa odmiana soli to sól kalafiorowa.

Najbardziej z atrakcji feryjnych podobał mi się wyjazd do kina na film 4d "Na ścieżkach wiary".

Jacek klasa II

Na tej wycieczce do Wieliczki było naprawdę super. Zwiedzaliśmy 1,2,3 poziom kopalni "białego złota". Były też konkursy  a na koniec był poczęstunek.
Mi bardzo się podobało.

Ula klasa IV

Najbardziej podobało mi się na wycieczce w Kopalni Soli w Wieliczce. Poznaliśmy tam dużo gatunków soli, takich jak: sól jodowana, sól kamienna, sól morska oraz wiele innych. Zapoznaliśmy się też ze Skarbnikiem, który zorganizował trzy ciekawe konkursy. Na początku kijami pchaliśmy ciężki walec, potem dopasowywaliśmy odpowiednie podpisy do właściwych zdjęć,a na końcu budowaliśmy wieżę. Oczywiście wszystkie konkursy były na czas. Podzieleni byliśmy ma dwie drużyny chłopcy i dziewczynki, pierwszą i drugą zabawę wygrali chłopcy, a ostatnią dziewczynki. To była bardzo ciekawa i fajna  wycieczka. Chciałabym tam pojechać jeszcze raz.

Zuzia Czech klasa III.

Najbardziej podobał mi się wyjazd do Wieliczki. Cała grupa poznała tam Skarbnika, który zadawał różne ciekawe zadania. Kopalnia miała trzy poziomy. Na pierwszy doszliśmy schodami, a na drugi i trzeci schodziliśmy korytarzami.

Podczas ferii byliśmy także w kinie na filmie 4D "Na ścieżkach wiary"i w szkole na zabawach harcerskich, gdzie oglądaliśmy "Mikołajka". A z warsztatów plastycznych przyniosłem ulepionego z modeliny bałwanka, pingwinka i piłkę.

Jakub Kromka kl. IV b

Bardzo fajnie się bawimy w trakcie zajęć feryjnych. Na spotkaniu z harcerzami dużo śpiewaliśmy i pląsaliśmy. Druhna pokazała nam jak z pomocą wyobraźni zwiedzić cały świat. Spotkaliśmy także różnych mieszkańców kuli ziemskiej. Bardzo lubię zajęcia z harcerzami.

Iwona klasa II

2011-02-04_Ferie_4D_-_Wycieczka_do_Kopalni_Soli_w_Wieliczce_[20].jpg

Kajetan Sroka kl. I

W ramach ferii 4D został zorganizowany wyjazd do teatru na przedstawienie pt. "Smakołyki Ciotki Klotki".Najbardziej jednak w tym dniu podobała mi się wycieczka do fabryki cukierków.W fabryce każdy został poczęstowany cukierkami i mogliśmy zobaczyć jak się wyrabia słodkie łakocie.
Żałuję jednak że to był już ostatni wyjazd i mam nadzieję że w przyszłości będą organizowane podobne wycieczki.

Jeremiasz klasa lVb

11.02.2011

Ferie 4D - Turniej Szachowy

2011-02-09_Ferie_4D_-_Turniej_Szachowy_[01].jpg 2011-02-09_Ferie_4D_-_Turniej_Szachowy_[02].jpg Ostatnim wydarzeniem związanym z Feriami 4D był Turniej Szachowy. Do szachownic zasiadło 12 zawodników, sędziował Pan Józef Kaczor.

W Turnieju zwyciężył Kamil Cholewa przed Bogusławem Bujasem i Jakubem Kromką. Wśród dziewcząt najlepsza była Urszula Kobus.

Zwycięzcy i uczestnicy Turnieju otrzymali pamiątkowe puchary i dyplomy oraz nagrody rzeczowe.

09.02.2011, Jan Sikora

"Smakołyki Ciotki Klotki"

Wycieczka do Nowohuckiego Centrum Kultury na spektakl pt. "Smakołyki Ciotki Klotki" oraz do najmniejszej na świecie fabryki cukierków CIUCIU była kolejnym punktem programu Ferie 4D.

Spektakl "Smakołyki Ciotki Klotki" to opowieść z przymrużeniem oka o strachu, a także o przyjaźni i samotności. Główną bohaterką spektaklu jest roztrzepana, ale sympatyczna ciotka Klotka. Co chwilę coś jej się miesza. Torebkę myli z parasolką, zamiast odebrać dzwoniący telefon, sięga po pantofel leżący na stole. W jej domu dzieją się dziwne rzeczy, a ona umiera ze strachu.
Bajka ma optymistyczne zakończenie - ciotka poznaje nowych przyjaciół, a nawet przezwyciężając strach zaprzyjaźnia się myszą, której wcześniej panicznie się bała.

Mali widzowie spektakl odbierali bardzo emocjonalnie, na sali co chwilę wybuchał śmiech lub słychać było okrzyki.

2011-02-08_Ferie_4D_-_Spacer_po_Krakowie_[01].jpg Pod koniec spektaklu, Klotka zaprosiła swoich przyjaciół na tytułowe smakołyki. Pobudziło to również nasz (widzów) apetyt na coś dobrego i słodkiego. Dlatego cała nasza wycieczka postanowiła bezzwłocznie udać się do fabryki cukierków. Ponieważ fabryka cukierków "Ciuciu" jest jedną z najmniejszych fabryk słodyczy w Polsce, musieliśmy podzielić się na dwie grupy. W oczekiwaniu na słodki pokaz spacerowaliśmy po Krakowie. Niektórym udało się zdobyć wawelskie wzgórze (zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu), następnie ulicami Kanoniczą i Grodzką dotarliśmy na Rynek, gdzie dokładnie przyjrzeliśmy się wszystkim zabytkom. Podczas spaceru przypominaliśmy sobie ciekawostki i legendy związane z Krakowem - zwłaszcza ta o Smoku wawelskim pobudziła nasz apetyt

CIUCIU

Produkcja cukierków - wszystko ręcznie- odbywała się na oczach dzieci.
2011-02-08_Ferie_4D_-_Fabryka_Ciuciu_[02].jpg Z wielkim zachwytem i niedowierzaniem dzieciaki śledziły kolejne etapy powstawania słodkości. Najbardziej niezrozumiały (i tu jest ta słodka tajemnica) nie tylko dla dzieci bo i dla dorosłych, jest fakt, jak powstaje wzorek w środku cukierka. Bo trzeba powiedzieć, że bardzo często wzorek świadczy o smaku owocowego łakocia. W naszym przypadku były to ananas i wiśnia. Na oczach wszystkich uczestników płynny karmel wylany na kamienny blat, mieszany z barwnikami i aromatami, a na koniec formowany, przeistaczał się w słodkiego małego cukierka. Na zakończenie trzeba było jeszcze sprawdzić czy wszystko się udało i uczestnicy pokazu mieli okazję spróbować ciepłego cukierka. Chyba nie trzeba dodawać, że wszystkim bardzo smakowało.

Pokaz odbywał się w wesołej atmosferze z zagadkami od Pań tworzących te małe słodkie arcydzieła. Dzieci miały oczywiście wiele pytań np. czy można poznać przepis

Na zakończenie każdy uczestnik wycieczki otrzymał upominek w postaci paczuszki cukierków. Ciekawe czy po przyjeździe do domu coś w paczuszce zostało? :)

08.02.2011, Dorota Rusinek

Wycieczka "Śladami Wielickich Legend"

Wycieczka do Kopalni Soli w Wieliczce była jedną z większych atrakcji tegorocznych "Ferii 4D". Zapraszamy do zapoznania się z nietypowym, bo przygotowanym przez Panią Monikę Kobus w formie komiksu, sprawozdaniem z tego wydarzenia.

04.02.2011

Bo my możemy wszystko! (czyli "Ferie 4D" z harcerzami)

2011-02-03_Ferie_4D_-_Bo_my_mo+zemy_wszystko_[1].jpg Czwartek, godzina 10:15 i nagle na salę gimnastyczną w szkole w Głogoczowie, gdzie my - harcerze czekaliśmy, wbiegło około dwudziestu wesołych dzieci. Usiedliśmy w kręgu słuchając gawędy drużynowej o chłopcu, który często podróżował, lecz nie czerpał z tego radości. Nie szanował innych kultur i ras. Przełomem w jego życiu było zagubienie się w pewnej wiosce w Afryce, gdzie pomogła mu dziewczynka, co było powodem jego zmiany postawy wobec ludzi.

Podzieliliśmy się na zastępy: "Lwy" i "Słonie". Wtedy właśnie zaczęła się nasza rywalizacja i zabawa. Wsiedliśmy do magicznego pojazdu - statku, którym dopłynęliśmy do Grenlandii. Tam, po rozmowie z Anarukiem, próbowaliśmy się wczuć w jego życie. Zrobiliśmy wyścigi saniami z ludzi. Z determinacją na twarzy rajd wygrały "Lwy". Następnie zaśpiewaliśmy szantę "Gdzie ta keja" i pomknęliśmy dalej.

2011-02-03_Ferie_4D_-_Bo_my_mo+zemy_wszystko_[4].jpg Nasz statek zamienił się w pociąg i tym sposobem dotarliśmy do Ameryki Południowej, gdzie zapoznaliśmy się z Indianinem, który zgubił swój pióropusz. W zamian za gościnę zrobiliśmy dla niego dwa nowiutkie i zaprosiliśmy do naszej podróży.

Wyruszyliśmy samolotem do Japonii, czyli Kraju Kwitnącej Wiśni, i porozmawialiśmy z pewną Japonką. Tam naszym zadaniem było przeniesienie "ryżu z papieru" ze stoliczka do woreczka oddalonego o parę metrów. Dopingowaliśmy przedstawicieli swych zastępów z całych sił. Gdy emocje opadły zaprosiliśmy również i Japonkę do naszego pojazdu, który tym razem był zaprzęgiem koników.

Gdzie dotarliśmy? Aż do Afryki, gdzie spotkaliśmy czarnoskórego Izaaka, który wybierał się na plemienną radę i potrzebował maski, którą z chęcią i zapałem mu zrobiliśmy. Aby się zrewanżować postanowił nauczyć nas tańczyć "Waka waka" i zapląsać "Alea go go". Niestety nie do końca nam to wychodziło, ale obiecujemy potrenować.

2011-02-03_Ferie_4D_-_Bo_my_mo+zemy_wszystko_[5].jpg W drodze powrotnej do Polski, metrem, śpiewaliśmy "Makumbę". To jednak nie był koniec naszej zabawy. Tam błyskawicznie odpowiadaliśmy na pytania dotyczące zwiedzonych krain. Po zliczeniu punktów wygrał zastęp "Słoni" z wynikiem 13 do 12. Brawo!

Na koniec zawiązaliśmy krąg śpiewając "Bratnie słowo" i puściliśmy iskrę przyjaźni.

Byliście wszyscy cudowni. Dziękuję za aktywny udział w części naszego harcerskiego życia z całego serca. Jeżeli i Wam się podobała ta zbiórka to zapraszam na kolejne.

CZUWAJ!
Dh sam. Justyna Holewa
03.02.2011

Małe cudeńka z modeliny

Drugi dzień Ferii 4D wypełniły kreatywne zabawy z modeliną.

2011-02-02_Ferie_4D_-_Warsztaty_plastyczne_z_ciastolin+a_[5].jpg Za sprawą małych pudełeczek zawierających podstawowe kolory modeliny mieliśmy okazję przekonać się jakie możliwości drzemią w naszych umysłach.

2011-02-02_Ferie_4D_-_Warsztaty_plastyczne_z_ciastolin+a_[3].jpg Szczerze mówiąc obawiałam się, po ciszy jaka zapanowała w gościnnej sali szkoły, że warsztaty okażą się mało atrakcyjnym zajęciem na ferie dla dzieci. Nic bardziej mylnego, w ciszę wkroczyła wyobraźnia. Niektórzy korzystali z gotowych pomysłów, wzbogacając swoje cudeńka o nowy, zadziwiający kolor, inni stwarzali dzieła według własnej myśli. Powstały kwiaty, miniaturowe obrazki, rozmaitej maści zwierzęta, stworzenia, które wyginęły miliony lat temu. Kreacja za kreacją, o nudzie nie było mowy.

Ważnym było również to, że pojawiły się w nas myśli o obdarowaniu Najbliższych stworzonymi przez siebie rzeczami. Jedni myśleli o mamie, inni o rodzeństwie a jeszcze inni o swojej sympatii. Po raz kolejny potwierdziło się: małe a cieszy, od siebie dodam, nie tylko nas twórców, ale i obdarowanych w domu.

02.02.2011, Mama - uczestniczka warsztatów

"Ferie 4D" rozpoczęte!

2011-01-31_Ferie_4D_-_Interaktywne_kino_[2].jpg Zgodnie z nazwą tegorocznych ferii, uczestnicy w pierwszy dzień zajęć mogli poczuć magię kina 4D. Cinema City Bonarka zaprosiła młodych mieszkańców Głogoczowa na film "Na ścieżkach wiary".

A właściwie trudno to nazwać filmem.
Były to raczej multimedialne, edukacyjne warsztaty, w trakcie których wszystkimi zmysłami uczestnicy mogli poznawać tajniki wiary chrześcijańskiej. Pomimo niełatwej tematyki, sposób przedstawienia treści w sześciu salach kinowych, spowodował, że uczestnicy z wypiekami na twarzy śledzili poszczególne niespodzianki.

Najwięcej emocji wywołała wizyta w sali, gdzie na ruchomych fotelach przy towarzyszącej wytryskującej znienacka wodzie, dzieci poznawały tajemnicę stworzenia świata. Równie atrakcyjna była wizyta w sali kinowej, w której wyświetlony został film opowiadający o życiu Jezusa - uczestnicy w specjalnych okularach śledzili niezwykłe i poruszające sceny, dając ponieść się wyobraźni i próbując nawet czasem złapać krążącą nad głowami Biblię - efekt kina 4D.

Był także czas na wyciszenie i refleksję - w sali efektów dźwiękowych, podczas słuchania kolęd i opowieści o historii powstania niektórych z nich.

2011-01-31_Ferie_4D_-_Interaktywne_kino_[1].jpg Na zakończenie, wiele radości i satysfakcji sprawił uczestnikom interaktywny quiz - na pilocie, który dostał każdy uczestnik naszej wycieczki należało zaznaczać odpowiedzi na pytania pojawiające się na ekranie - pytania z rozległej dziedziny wiary. Pierwsze miejsce zajął Bartek Bierówka otrzymując pamiątkowy dyplom i plakat - gratulujemy!

A wszystkich zapraszamy na kolejne atrakcje przewidziane w harmonogramie Ferii 4D.

31.01.2011, Katarzyna Sobecka-Kromka

Ogłoszenie wyników konkursu UMiG Myślenice na organizację zajęć dla dzieci i młodzieży podczas ferii 2011

Urząd Miasta i Gminy ogłosił wyniki konkursu na organizację zajęć dla dzieci i młodzieży podczas ferii 2011. Tradycyjnie, najwięcej - 10 ofert zostało złożonych przez organizacje z Myślenic. Tradycyjnie też, organizacje te dostały najwyższe dofinansowanie - łącznie na kwotę 35 457 złotych.

Z Głogoczowa na konkurs zostały złożone 3 oferty: ze Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Głogoczowa na projekt "Ferie 4D" - dofinansowanie 3 000 złotych, z LKS "Iskra" na projekt "Sportowe zimowe ferie w Głogoczowie" - dofinansowanie 2 000 złotych, oraz z KS "Iskra" na projekt "Ferie z Iskrą" - dofinansowanie 2 000 złotych.

Oprócz ofert z Głogoczowa, z terenów wiejskich Gminy Myślenice, była złożona tylko jedna oferta na konkurs - Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich w Trzemeśni przedstawiło ofertę "Niezwykły świat" która uzyskała dofinansowanie w kwocie 2 500 złotych.

24.01.2011, Jan Sikora

Internauci wybrali Wieliczkę

Ferie 4D zbliżają się wielkimi krokami. Dokładnie o północy w czwartek, została zamknięta sonda w której internauci mogli się wypowiedzieć - czy w ramach ferii woleliby pojechać do Kopalni Soli w Wieliczce czy też do teatru na przedstawienie "Smakołyki Ciotki Klotki".

W sondzie oddano 56 głosów z których 2/3 przypadło na wyjazd do Wieliczki.

21.01.2011, Jan Sikora

Duża Dawka Dobrych Dni czyli Ferie 4D

Zbliżają się ferie zimowe 2011. Tak jak w ubiegłych latach, tak i w tym roku Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Głogoczowa wraz z Wiejskim Domem Kultury przygotowują dla dzieci i młodzieży szereg atrakcji.

Tegoroczne zajęcia upływać będą pod hasłem Ferie 4D. Zachęcamy do odwiedzania strony projektu:

17.01.2011, Jan Sikora

Strony www.glogoczow.pl prowadzone są przez Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Głogoczowa, Głogoczów 406, 32-444 Głogoczów. Wpis do KRS nr 0000279965 w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia IX Wydział Gospodarczy KRS, NIP 6811955138, REGON 120476043, Konto bankowe: 10 1440 1387 0000 0000 1092 5851 prowadzone przez PEKAO S.A. ©2007-2021 SWIG oraz autorzy zamieszczonych materiałów; kontakt z administratorem stron: admin@glogoczow.pl